Whatsapp Facebook X RSS feed

Selectline wil met stip de grootste worden in Europa

NIEUWS
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Nino Stuivenberg, woensdag 26 mei 2021
81 sec


Belijningsproducent Selectline levert verf aan zo'n 30 landen, toch zal je het merk in Nederland niet zo snel tegenkomen. Het bedrijf uit Baarle-Nassau wil zich daarom nadrukkelijker profileren op zijn thuismarkt.


Selectline is inmiddels meer dan 30 jaar actief als belijningsproducent, met West-Europa als grootste afzetmarkt. Het bedrijf ontwikkelt en produceert belijningsverf en -machines in eigen laboratoria, waar continu gewerkt wordt aan nieuwe producten. Deze producten worden vervolgens via een uitgebreid partnernetwerk verkocht. Selectline is in Frankrijk en Luxemburg ook actief als importeur van de Turf Tank One-robotbelijner.

Partners ondersteunen

Het partnernetwerk is kenmerkend voor de manier van werken van Selectline, vertelt Jeroen Vrieselaar. Hij voert als business manager het team aan. 'Wij gaan graag partnerships aan met bedrijven die ons merk willen uitbouwen. Daar kiezen we heel bewust voor. Een samenwerking met ons is geen kwestie van dozen verf transporteren en verkopen, maar samen groeien. Zo ondersteunen wij onze partners echt, bijvoorbeeld met onze accountmanagers die jaarlijks de medewerkers van onze partners trainen en samen met onze partner een marketingplan maken. We hebben een persoonlijke relatie met partners en bezoeken ze meerdere keren per jaar. Dat is ook nodig om de lokale markten te begrijpen. Elk land heeft zijn eigen behoeften op gebied van belijning.'


Grootste van Europa

Sjoerd Broos is internationaal het aanspreekpunt: hij werkt als international accountmanager en is verantwoordelijk voor de export van belijningsproducten. Hij verschijnt ook regelmatig op beurzen in binnen- en buitenland. 'We zijn goed in de opbouw van een duurzaam partnernetwerk', vertelt Vrieselaar. 'Wij willen de grootste speler in Europa worden op gebied van belijning, en zijn hard op weg om dat te worden. We onderscheiden ons door de kwaliteit van onze producten en de consistentie van die kwaliteit, maar juist ook met de service daaromheen. We trekken echt samen op met partners, wij willen hen laten groeien.'


Nederlandse roots

In Nederland en Belgiƫ werkt Selectline samen met Rofraline, Supaturf en Scheepers Sport. 'Ons doel is om onze partners goed te blijven ondersteunen. Daarnaast willen we onszelf bekender maken als producent van sportveldbelijning', zegt Vrieselaar. 'Omdat de verf in Nederland niet als Selectline verkocht wordt, zijn we niet overal bekend. Eigenlijk is dat gek, want we zijn een Nederlands bedrijf met veel Nederlandse medewerkers en meer en meer aanwezig in de netwerken in Nederland. Dat is ook de reden dat we aangesloten zijn bij Fieldmanager. We hebben ons eigen merk met een eigen verhaal.'


Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd.   LOGIN   of maak gratis een account aan.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
TRENDING
Groene transfers van juli
01-07-2024 | NIEUWS
Groene transfers van juni
10-06-2024 | NIEUWS
Groene transfers van mei
06-05-2024 | NIEUWS
Groene Transfers van maart
04-03-2024 | NIEUWS

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
GIP
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
De vier beloftes van NWST
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Abonneren
Adverteren
MEER
Whitepaper 'Alle hoveniers aan de laadpaal'
Groenversneller
Green Gala deelname
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
CONTENTFORMULIEREN
Circulair Spelen Award
Nieuwe planten in Business
Gras Innovatie Award
Nationale Klimaat Expo 2024
Vakblad De Hovenier: Projectenparade
Vakblad Stad + Groen: Groen, groener, groenst
Vakblad Boom in Business: Projectenparade
Vakblad Boomzorg: Spraakmakende boomprojecten
Vakblad Fieldmanager: Perfect Pitches
Contentformulier
Vakblad Greenkeeper: Natuur op de golfbaan
Mooiste Houtproject in de Tuin
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER
CONTENTFORMULIEREN