Whatsapp Facebook X RSS feed

Richard Scheffers van OptiPlug wil marktkansen vergroten door samenwerking met vakblad Boom in Business

NIEUWS
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Hanneke Tax, maandag 12 september 2022
75 sec


'We vinden dat we goed zijn en dat moeten we ook uitstralen naar de boomkwekerij'

Het bedrijf OptiPlug, producent van paperpot-pluggen, is contentpartner geworden bij NWST. De pluggenmaker uit De Lier dankt zijn hoge gunfactor aan de hoge standaard voor kwaliteit en service en het flexibel inspelen op wensen van de klant. NWST-vakblad Boom in Business is voor OptiPlug het ideale platform om zichtbaar te zijn en te communiceren met de doelgroep.

Richard Scheffers
Richard Scheffers

Rico Scheffers runt samen met zijn vader Richard het bedrijf OptiPlug, de specialist in paperpot-pluggen. Het duo investeerde jarenlang in nieuwe productielijnen en dat gebeurt tot op de dag van vandaag. Eind dit jaar komt er bijvoorbeeld weer een nieuwe productielijn bij. De klanten hebben veel vertrouwen in het familiebedrijf. Dat legt de paperpot-specialist geen windeieren en jaarlijks wordt een flinke groei gerealiseerd. Dat komt mede door de stijgende populariteit van de paperpot. 'We hebben groeicijfers van 10 tot 20 procent, maar de continuïteit staat voorop. We moeten het wel allemaal aankunnen met onze productiecapaciteit en het aantal medewerkers', stelt Rico Scheffers.

Rico Scheffers, OptiPlug
Rico Scheffers

Goede kwaliteit en service

'De kwaliteit staat hoog op ons lijstje', benadrukt Richard Scheffers. 'Bovendien gaan we niet per se voor de laagste prijs, want dat gaat ten koste van de kwaliteit. De klant betaalt graag iets meer zolang je goede kwaliteit en service biedt. Verder kunnen we flexibel opereren en snel inspringen op veranderingen en specifieke vragen. We willen we zo transparant mogelijk zijn. Al deze zaken dragen bij aan de hoge gunfactor die we denken te hebben.'


'Hier liggen zeker nog kansen, die we door de samenwerking met Boom in Business kunnen vergroten'

Kansen vergroten

'Het zwaartepunt van onze productie ligt in de eerste drie maanden van het jaar. Daarna wordt het wat rustiger. Het machinepark is in de rest van het jaar hetzelfde, waardoor je eigenlijk een overcapaciteit hebt. We hebben een aantal klanten in de boomkwekerij en de afzet van paperpots begint zo vanaf mei, juni en loopt in de zomer aardig door,' constateert hij. 'Hier liggen zeker nog kansen, die we door de samenwerking met Boom in Business kunnen vergroten. Bovendien vinden we zichtbaarheid heel belangrijk.' Rico Scheffers besluit: 'We vinden dat we goed zijn en dat moeten we ook uitstralen naar de boomkwekerij. Dat is waar we het vakblad voor zullen inzetten.'


Stek met OptiPlug paperpot
Stek met OptiPlug paperpot
LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie


ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
De vier beloftes van NWST
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Abonneren
Adverteren
MEER
Whitepaper 'Alle hoveniers aan de laadpaal'
Groenversneller
Green Gala deelname
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
CONTENTFORMULIEREN
Circulair Spelen Award
Nieuwe planten in Business
Groene Sector Vakbeurs 2025
Nationale Klimaat Expo 2024
Vakblad De Hovenier: Projectenparade
Vakblad Stad + Groen: Groen, groener, groenst
Vakblad Boom in Business: Projectenparade
Vakblad Boomzorg: Spraakmakende boomprojecten
Vakblad Fieldmanager: Perfect Pitches in projectenparade
Vakblad Greenkeeper: gave projecten op de golfbaan
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER
CONTENTFORMULIEREN