Dick Huibers: ‘Huverba profileren als kweker en als brede logistieke dienstverlener. Wij leveren alles behalve de koikarpers’ |
|
|
|
|
| 104 sec |
Als contentpartner van NWST wil Huverba zich breed profileren in de groenmarkt
Huverba uit Opheusden is een grote speler in de kwekerijsector. Het brede groenbedrijf gaat een combinatie-partnerschap aan met NWST, voor de bladen Boom in Business, Stad en Groen en De Hovenier.
Snoeien laanbomen bij Huverba |
Een kweker en tegelijk logistiek dienstverlener, die 'groen' levert waar en wanneer daar behoefte aan is. Dat is hoe Huverba zich profileert op de markt voor bomen, heesters, planten en ander groen. Het familiebedrijf kweekt al bomen sinds 1930. Met 140 ha eigen kwekerij en 700 verschillende soorten in volle grond en containerteelt is het bedrijf enerzijds productspecialist, maar stelt het anderzijds de marktbehoefte centraal. Of zoals Dick Huibers het zegt: 'We leveren alles, behalve de koikarpers'. Oftewel: 'Huverba heeft de ambitie om alles te leveren aan laanbomen, vormbomen, meerstammigen, heesters, planten en alle denkbare aanverwante groenproducten. We verkopen niet de producten die wij de afgelopen tijd hebben gekweekt, maar kweken de producten waar de klant behoefte aan heeft. Zodat die altijd beschikt over het sortiment waar vraag naar is.'
| Dick Huibers, algemeen directeur en verkoopleider |
|
|
Een breed platform voor meer naamsbekendheid
Dick Huibers is algemeen directeur en verkoopleider. Hij stuurt het commerciële team aan, doet aan trendwatching en implementeert diverse oplossingen bij vraagstukken van de opdrachtgever. 'We sluiten ons aan als contentpartner bij NWST omdat we onze doelgroep graag verder en breder willen uitbouwen. De bladen van NWST zijn een breed platform waarmee we meer naamsbekendheid kunnen verwerven. We weten waar we sterk in zijn en als contentpartner willen we dat delen met bestaande en toekomstige 'groengebruikers'. En we blijven als contentpartner beter op de hoogte van trends en groenbeleving van de diverse doelgroepen. Kortom: het medium beantwoordt aan onze wensen van gerichte marketing voor omzetgroei op de Nederlandse markt.'
Huibers: 'Onze mentaliteit is heel duidelijk: kwaliteit is geen issue. Orders zijn compleet, daarop is geen uitzondering. Ons logistiek apparaat is snel en compleet door het brede netwerk van toeleveranciers op de diverse hubs. We bedienen klanten op elke schaal, van privétuin tot en met grote landschappelijke aanbesteding.
|
'We weten waar we sterk in zijn en als contentpartner willen we dat delen met bestaande en toekomstige groengebruikers'
| |
|
| Gerbrand Koster, accountmanager Nederlandse markt |
|
|
De wereld een stukje groener
Een belangrijk gezicht is Gerbrand Koster, accountmanager voor de Nederlandse markt. Koster: 'Onze slogan is ‘Brings green together’, en daar staan we voor. Dat is ook waar ik mij dagelijks mee bezig hou. Hoveniers, landinrichters, tuinarchitecten en grootgroen aannemers voorzien van de mooiste bomen, planten en heesters. Ook nog voornamelijk uit eigen kweek, in het hart van de Nederlandse boomkwekerijsector – Opheusden. Mijn en ons doel is: de wereld een stukje groener maken!'
Kwaliteit in producten en samenwerking
Huverba richt zich met een breed sortiment op een brede doelgroep. Voor kwekers is het belangrijk om te kunnen vertrouwen op goed uitgangsmateriaal, verzorgde bomen met een goed ontwikkeld wortelgestel en snelle hergroei. En dat het sortiment waar vraag naar is, ook beschikbaar is. Voor hoveniers en andere groenwerkers is samenwerking belangrijk, zodat het beplantingsplan compleet kan worden ingevuld, met een mooi resultaat dankzij de goede kwaliteit. In de uitvoering van projecten is de samenwerking belangrijk, bijvoorbeeld met aanvullende diensten zoals een ontwerp of een werktekening.
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
Iedereen kan gratis kleine advertenties plaatsen via zijn eigen account.
|
|
|
|