Met NWST in zee te gaan, om zo uitingen professioneel aan te vliegen |
|
|
|
Karlijn Klei,
dinsdag 19 oktober 2021 |
|
| 112 sec |
Seefion nieuwe mediapartner bij NWST
NWST verwelkomt een nieuwe contentpartner. Seefion ontwikkelt brandveilige oplossingen voor allerlei soorten batterijen, zodat deze veilig kunnen worden opgeladen.
Remco van Kuilenburg, general manager Seefion |
Accugereedschap is niet meer weg te denken, ook niet bij hoveniers en groenvoorzieners. De accu's, vaak lithium-ionaccu's, worden na het werk opgeladen in het bedrijfspand. Soms zijn er oplaadvoorzieningen in bedrijfswagens.
Lithium-ionaccu's hebben een extreem hoge energiedichtheid waardoor ze apparatuur tot zeer lange tijd van energie kunnen voorzien. En hoewel het gelukkig niet vaak voorkomt, verhoogt dat de kans op brand en zelfs ontploffing. Seefion biedt een vangnet: de Seefion-oplaadkast en -beveiligingskast ontwikkeld voor het veilig en gecompartimenteerd opladen van accu's, beschermt tegen brand én inbraak.
Veilig en op maat
Het in Voorthuizen gevestigde Seefion ontwikkelt en assembleert de kluizen in Nederland. Poel Bosbouw werd in maart dit jaar de eerste dealer van Seefion in Nederland. De laadkluizen zijn ingedeeld in compartimenten en worden ingericht op maat: naar wens van de klant. Stel dat een accu te heet wordt, dan wordt alleen de accu in dat ene compartiment afgeblust met schuim. De overige accu's blijven onbeschadigd en ook het gebouw blijft zo veilig voor brand. Er zijn twee varianten van de laadkluis, met maximaal tien of met maximaal twintig laadpunten.
Remco van Kuilenburg, general manager Seefion, vertelt: 'Seefion is ontstaan door de behoefte vanuit de groenvoorzieners om hun accu's veilig op te slaan. Voor het veilig opslaan van benzine bestond er de regelgeving PGS-15 (publicatiereeks gevaarlijke stoffen, red.). Hoewel bij het ontstaan van Seefion accu-tegenhanger PGS-37 in de maak zou zijn, lagen laders en accu's toen nog veelal op planken in de werkplaats - met de stekkers in een aantal stekkerblokken. Niet alleen onoverzichtelijk maar ook zeker zeer gevaarlijk.'
|
'Laders en accu's lagen vaak nog op planken met de stekkers in een aantal stekkerblokken. Niet alleen onoverzichtelijk maar ook zeker zeer gevaarlijk.'
| |
|
‘Door gesprekken met verzekeraars en gebruikers hebben wij met onze leverancier een kluis ontwikkeld die aan alle eisen voldoet - zéker die van de PGS-37. Onder meer vanwege het gevaar op accu-explosie, hebben we er verder bewust voor gekozen om met een nieuwe kluis aan de slag te gaan en niet een PGS-15-vloeistofkast om te bouwen. Zo houden de meerpuntsluiting en stevige dievenklauwen de deuren bij een explosie dicht. Ook hebben we een rookmelder geïnstalleerd die aangesloten kan worden op het alarmsysteem van de eigenaar, en die bij een calamiteit de elektravoorziening van de kluis automatisch zal afschakelen.’
Partnerschap
Hoewel er volgens Van Kuilenburg merken zijn die het pretenderen, bestaan er volgens hem geen middelen om lithiumionbrand mee te blussen. Wel zijn er volgens de general manager een aantal merken die een lithiumbrand kunnen koelen waardoor er meer tijd is. ‘Wij hebben Berki Cold in onze kluizen ingebouwd. Dat is een uniek biologisch schuimconcentraat dat vrij is van onder meer verboden fluor-, PFOA-, PFAS- en PFOS- componenten. Recent heeft Berki Cold een Kiwa-keuring gekregen voor lithiumionbrand.’
|
Seefion: 'We gingen met NWST in zee om zo onze uitingen professioneel aan te kunnen vliegen.’
| |
|
Op de vraag waarom Van Kuilenburg met Seefion mediapartner is geworden van NWST, zegt hij: ‘Ik kwam met NWST in contact tijdens een bezoek bij een van mijn partners die al bekend was met het platform. Na een leuk gesprek hebben we besloten met NWST en de bladen die daarbij horen in zee te gaan, om zo onze uitingen professioneel aan te kunnen vliegen.’
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
Iedereen kan gratis kleine advertenties plaatsen via zijn eigen account.
|
|
|
|