'Boom in Business is een blad met aanzien, daar vertellen we graag ons bijzondere verhaal' |
|
|
|
|
| 75 sec |
Sociale werkgever IBN Kwekerijen produceert jaarlijks 30 miljoen stekken van hoge kwaliteit
IBN kwekerijen werkt sinds kort samen met NWST. Het stekbedrijf is actief in sierheesters, sier- en haagconiferen, vaste planten, klimplanten en zacht fruit. Als sociale onderneming investeert IBN in mensen en daarmee tegelijk in vakmanschap en kwaliteit van het product.
IBN produceert een uniforme stek |
Het verschil met de meeste stekbedrijven is dat IBN een sociale werkgever is die investeert in mensen. Het bedrijf leidt via werkleerlijnen medewerkers op tot vakkrachten. Tijdens of na deze leerperiode kan de medewerker via een detachering of rechtstreeks bij een werkgever in de regio aan de slag. Het werk van IBN gaat verder dan het vinden van een passende werkplek, en het streven is dat mensen weer mee kunnen doen.
IBN heeft ruim 5 hectare glas, waarvan 1,7 hectare met vloerverwarming en 2,5 hectare moederplanten op locaties in Schaijk, Beugen en Uden. De kassen zijn deels ingericht voor het bewortelen van stek en deels voor het afharden.
|
| IBN Kwekerijen in Schaijk |
|
|
Brede klantenkring
IBN is actief in de marktsegmenten sierheesters, sier- en haagconiferen, vaste planten, klimplanten en zacht fruit. Met deze segmenten bedient de kwekerij een brede range aan bedrijven binnen de boomkwekerij: grote en kleine telers tot vollegrondsbedrijven en bedrijven met containerteelt. De jaarlijkse 30 miljoen stekken worden afgezet bij nationale en internationale klanten die bij IBN stek laten maken als elk ander stekbedrijf. 'Wel onderscheiden we ons in het assortiment van andere stekbedrijven met een aanbod van maar liefst duizend soorten en een zeer uniforme stek,' vertelt directeur Frank van den Bergh.
|
'Boom in Business is een vakblad dat aanzien heeft en niet snel in de prullenbak belandt. Daarnaast is het online goed aanwezig.'
| |
|
Wat is jullie visie op de markt?
Van den Bergh: 'De vraag naar groen is blijvend, zowel voor de institutionele markt als de consumentenmarkt. Internationaal liggen er ook nog zeer veel mogelijkheden. De kennis en kwaliteit van de Nederlandse stek is van een hoog niveau.'
Niet in de prullenbak
Op de vraag waarom IBN partner van NWST is geworden antwoordt Van den Bergh: 'Boom in Business is een vakblad van goede kwaliteit dat aanzien heeft. Omdat het niet wekelijks verschijnt, belandt het magazine ook niet direct in de prullenbak. Daarnaast is het online goed aanwezig. Boom in Business bereikt een breed publiek in de (boom)kwekerij.'
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
Iedereen kan gratis kleine advertenties plaatsen via zijn eigen account.
|
|
|
|