Whatsapp Facebook X RSS feed

Partnerbijeenkomst inspireert met bijzondere ondernemers

ARTIKEL
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Karlijn Raats, donderdag 4 oktober 2018
72 sec


Ondernemers luisteren naar ondernemers

NWST spreekt zijn partners aan op ondernemerschap! De uitgeverij van groene vakbladen nodigt de ondernemers binnen deze bedrijven uit op persoonlijke titel voor de eerste Content Partnerbijeenkomst. Twee uitzonderlijke entrepreneurs vertellen daar hun verhaal: koeienfluisteraar Joep Driessen, oprichter van Cowsignals, en Simon de Luij, eigenaar van het 'eeuwig florerende' installatiebedrijf Modderkolk.

Joep Driessen, oprichter van CowSignals Training Company: ‘Boeren luisteren naar boeren, adviseurs luisteren naar adviseurs en ondernemers luisteren naar ondernemers.’
Joep Driessen, oprichter van CowSignals Training Company: ‘Boeren luisteren naar boeren, adviseurs luisteren naar adviseurs en ondernemers luisteren naar ondernemers.’

Het afgelopen decennium was voor veel uitgeverijen en drukkerijen moeilijk door de opkomst van internet. Veel bedrijven in deze branche vielen om. NWST NeWSTories, uitgever van groene vakbladen, verzette zijn bakens en sloeg rigoureus een andere richting in. De belangrijkste verandering betrof het afscheid van traditionele verdienmodellen. De klant kwam radicaal op de eerste plaats te staan. Die focus heeft NWST gemeen met de twee sprekers tijdens de eerste Content Partnerbijeenkomst, die wordt gehouden op 19 november in Bergharen.

Topondernemers Driessen en De Luij hebben één eigenschap gemeen met NWST: zij durfden er op het beslissende moment voor te kiezen om zaken radicaal anders aan te pakken. Joep Driessen deed dat als pionier in een niche van een niche. Simon de Luij deed het omdat hij het plezier in ondernemen dreigde te verliezen. Het effect van hun keuze was onzeker; ze moesten vertrouwen op hun onderbuikgevoel. De Luij: 'De wetenschap doet er zo stellig over, dat alles draait om missie, visie, doel, tactiek en operations. Maar beeld en strategie komen pas met de jaren. Mijn visie is nu: het eeuwig florerende bedrijf. Maar ik heb jarenlang moeten zoeken.' Klik hier voor een uitgebreid interview met Simon de Luij.

Waar Simon de Luij de klant radicaal centraal stelt, doet Driessen dat met de koe. Zijn mening: als boer doe je jezelf tekort door koeien enkel en alleen als productiemiddelen te beschouwen. Koeien zijn levende wezens, die net als mensen beter functioneren als ze goed behandeld worden. Klik hier voor een uitgebreid interview met Joep Driessen.

De uitnodiging voor de NWST Content Partnerbijeenkomst is, mede vanwege de beperkte ruimte, strikt persoonlijk. Bovendien geldt: op=op. Er zijn 40 entreekaarten te verdelen voor de 130 contentpartners die NWST NeWSTories rijk is.


Wat: NWST Partnerbijeenkomst
Datum: maandag 19 november
Locatie: Hoekgraaf 17a1, 6617 AX Bergharen.
Tijd: 16.00 - 20.00 uur


Simon de Luij, eigenaar van Installatiebedrijf Modderkolk.
LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
GREEN OUTLET
Iedereen kan gratis kleine advertenties plaatsen via zijn eigen account.

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
De vier beloftes van NWST
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Abonneren
Adverteren
MEER
Whitepaper 'Alle hoveniers aan de laadpaal'
Groenversneller
Green Gala deelname
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
CONTENTFORMULIEREN
Circulair Spelen Award
Nieuwe planten in Business
Groene Sector Vakbeurs 2025
Nationale Klimaat Expo 2024
Vakblad De Hovenier: Projectenparade
Vakblad Stad + Groen: Groen, groener, groenst
Vakblad Boom in Business: Projectenparade
Vakblad Boomzorg: Spraakmakende boomprojecten
Vakblad Fieldmanager: Perfect Pitches in projectenparade
Vakblad Greenkeeper: gave projecten op de golfbaan
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER
CONTENTFORMULIEREN